Legile hermetismului

Principiul mentalismului
“Totul este spirit; Universul este mental” Kybalion.
Principiul implica acest adevar ca “totul este spirit”.
El explica Totul, care este realitate substantiala, aflind-se in toate manifestarile si aparentele exterioare pe care le cunoastem sub numele de
 Universuri materiale, Fenomene ale vietii, Materie, Energie, intr-un cuvint tot ce este aparent simturilor noastre materiale este spirit, care in el insusi este incognoscibil si nedefinitibl, insa care poate fi considerat si gindit ca un Spirit Universal. Infinit, Viu. El explica inca, ca “lumea sau universul fenomenal  nu-i decit o simpla creatie mentala a totului, subiect al legilor lucrurilor create, ca universul considerat in intregul sau, sau in partile sale, exista inSpiritul Totului, ca in acest Spirit noi traim, noi lucram si sintem noi insine”.Acest principiu stabilind natura mentala a Universului, explica usor toatediferitele fenomene mentale si psihice care ocupa un loc atit de mare in atentia publica si care fara explicatie nu sint inteligibile si desfid orice  interpretare stiintifica.
A intelege acest mare principiu hermetic al mentalismului, permite individului sa inteleaga cu usurinta legile Universului Mental si sa le aplice la buna sa stare si la perfectionarea sa.
Discipolul hermetic este capabil sa aplice inteligent Marile Legi Mentale in loc sa se serveasca de ele la intimplare. In posesia cheii maestriei universale, studentul poate sa deschida nenumaratele porti ale TempluluiMental si psihic al Cunoasterii si sa patrunda in el liber si inteligent. Acest principiu explica veritabila natura a Energiei si Puterii, a Materiei si pentru cesi cum ele sint subordonate Stapinirii Spiritului. Unul din Maistrii Hermetici ascris demult: “Acela care intelege adevarul naturii mentale a Universului, este  deja bine inaintat pe drumul maestriei”. Aceste cuvinte sunt tot atit de adevarate astazi, cit erau ele la timpul cind au fost scrise. Fara cheia maestriei(cheia conducatoare, principala, universala) maestria este imposibila si elevulva bate zadarnic la nenumaratele porti ale Templului.
Principiul corespondentei
“Ceea ce este sus, este ca si ceea ce este jos; ceea ce este jos, este ca siceea ce este sus”
Kybalion.
Acest principiu implica adevarul ca este totdeauna un raport constantintre legile si fenomenele diferitelor planuri ale fiintei si vietii. Vechea axioma hermetica il explica in acesti termeni: “Ceea ce este sus este ca si ceea ce este jos; ceea ce este jos este ca si ceea ce este sus”. Intelegerea acestui principiuconfera mijloace de a rezolva destule paradoxuri obscure si destule secrete ascunse ale Naturii. Exista planuri ale vietii pe care noi le ignoram complet, insa cind noi le aplicam principiul corespondentei, vom deveni capabili saintelegem mai departe ca nu este posibil sa facem altfel. El se manifesta si seaplica peste tot in Univers, pe diferitele planuri ale Universului material,mental si spiritual; este o lege universala.Vechii hermetisti il considerau ca unul dintre instrumentele mentale cele mai importante, cu ajutorul caruia omul este capabil sa rastoarne victorios obstacolele care i se ridica in fata, in fata necunoscutului. Acestuia i-a fost posibil a se indeparta, a inlatura voalul lui Isis pina la punctul de a intrezar
intr-o lumina o parte a figurii Zeitei. 
La fel cum cunoastem principiile geometriei si aceasta cunoastere permite astronomului asezat inlaboratorul sau sa masoare distanta dintre astri si sa urmareasca miscarile lor,la fel cunoasterea principiul corespondentei permite omului sa deducainteligent din necunoscut, cunoscutul. 
Principiul vibratiei
“Nimic nu sta, totul se misca, totul vibreaza”.
Kybalion.
Acest principiu implica adevarul ca totul este in miscare, totul vibreaza,nimic nu-i in stare de repaus, fapte pe care stiinta moderna le accepta si pecare orice noua descoperire stiintifica tinde sa le verifice.Sint mii de ani de cind invatatii vechiului Egipt au anuntat acest principiu hermetic. El explica ca diferentele existind intre diferitele manifestari ale materiei, a energiei, a sufletului si chiar a spiritului, sint consecinta unor proportii inegale ale vibratiei. De la Totul care este Spiritul Pur si pina la formele cele mai grosolane ale materiei, totul vibreaza; cu citeste mai intensa vibratia, cu atit mai inalta este pozitia pe scara.
VibratiaSpiritului este atit de intensa si atit de infinit de rapida, incit practic el este inrepaos, la fel cu o roata care se invirteste cu o asa de mare rapiditate incit pareca sta pe loc.La cealalta extremitate a scarii, sint formele grosolane ale materiai, alecarei vibratii sint atit de lente incit parca nici nu ar exista, la fel ca si unelesunete de rara frecventa pe care urechea omeneasca nu le poate percepe. Intreacesti doi poli opusi sint milioane si milioane de grade de vibratii. De la corpuscul la electron, de la atom la molecula pina la lumi si universuri, totulse misca, totul vibreaza.
Aceasta e la fel pentru energie si pentru forta, care nusint decit grade diferite ale vibratiei. Aceasta corespunde si planului mental,caruia vibratiile ii guverneaza starea si chiar planul spiritual. Discipolul in hermetism care intelege bine acest principiu si formele sale corespunzatoare,este capabil sa controleze propriile sale vibratii mentale si de asemeni pe alealtora.  Maestrii folosesc in mod egal acest principiu in diferite maniere pentrua invinge fenomenele naturii. “Cel care a inteles principiul vibratiei a cistigatsceptrul puterii” a spus un vechi scriitor
Principiul polaritatii
“Totul este dublu; orice lucru are doi poli; totul are doua extreme;asemanatorul si neasemanatorul au aceeasi semnificatie; polii opusi au onatura identica insa de grade diferite; extremele se ating; toate adevarurilenu sint decit neadevaruri; toate paradoxurile pot fi conciliate”.
Kybalion.Acest principiu implica adevarul ca “totul este dublu, totul are doi poli,totul are doua extreme”. Aceste fraze sint vechi axiome hermetice. Ele explicavechile paradoxuri care au facut perplexa atita lume si se exprima dupa cumurmeaza: “Teza si antiteza au o natura identica, insa de grade diferite;contrariile sint asemanatoare si nu difera decit prin gradul lor, polii opusi se pot concilia; extremele se ating; Totul este si nu este in acelasi timp”; toateadevarurile nu sint decit semiadevaruri; orice adevar este pe jumatate fals; sintdoua fete ale aceluiasi lucru etc etc”.Principiul polaritatii explica ca in orice lucru sint doi poli, doua aspecteopuse si ca contrariile nu sint in realitate decit extreme ale aceluiasi obiectintre care sint intercalate grade diferite, de exemplu: caldura si frigul, desi sintopuse sint in realitate un singur si acelasi lucru, ele se disting numai prindiferenta de grade. Consultati termometrul si dv.veti putea vedea daca este posibil de descoperit unde caldura se termina si unde incepe frigul. Nu existao caldura absoluta si nici un frig absolut. Acesti doi termeni “cald si frig”indica numai grade diferite ale aceluiasi lucru si acest lucru care se manifestacu frig si cald este numai o varianta a vibratiei. Astfel cald si frig nu sint decit doi poli a ceea ce noi numim “caldura” si fenomenele care le insotesc sintmanifestarile principiului polaritatii. Acelasi fenomen este adevarat in cazulluminii si intunericului, care sint unul si acelasi lucru, deosebirea constindintr-o diferenta de grade intre cei doi poli ai fenomenului: cind ne paraseste noaptea si cind incepe ziua.Ce diferenta este intre mare si mic; intre facil si dificil; intre alb sinegru; intre taios si tocit; intre calm si nelinistit; intre sus is jos; intre pozitivsi negativ; principiul polaritatii explica aceste paradoxuri si nici unul nu poatesa-l inlocuiasca. In planul mental tot acest principiu lucreaza. 
Principiul ritmului
“Totul se scurge inlauntru sau inafara; orice lucru are durata sa; totul evolueaza, apoi degenereaza; balansul pendulei se manifesta in totul: masuraoscilatiei sale la dreapta este asemanatoare cu masura oscilatiei de la stinga. Ritmul este constant.”
Kybalion.
Acest principiu implica adevarul ca in orice lucru se manifesta omiscare inainte si inapoi, o miscare asemanatoare unei pendule, ceva asemanator unei maree suitoare si coboritoare, a unei mari pline si a unei mariscazute. Aceasta miscare de plecare si venire se produce intre doi poli al caror  principiu al polaritatii ni s-a demonstrat ca exista. Este totdeauna o reactiunesi o actiune, un progres si un recul, un maximum si un minimum.
Tot asa este pentru toate elementele universului: sori, lumi, oameni, animale, spirit,energie, materie.  Aceasta lege se manifesta in creatia si distrugerea lumilor, in progresulsi decadenta natiunilor; in viata oricarui lucru si in sfirsit in starea mintala a omului; pentru acest din urma lucru, hermetistii apreciaza importantaintelegerii acestui principiu. Hermetistii l-au inteles bine si au gasit caaplicarea acestuia este universala. Ei au descoperit anumite mijloace pentru a anihila prin ele chiar efectele prin folosirea de formule si metode adecvate. Eiaplica legea mentala a neutralitatii. 
Ei nu pot anula principiul, nici sa-iopreasca cursul, dar ei au invatat sa-i opreasca, mai bine zis sa-i evite efecteleasupra lor insisi si intr-un anumit grad care depinde de gradul de maiestrie. Ei au invatat sa-l utilizeze in loc de a fi utilizati de el. In aceasta si in metodesimilare consta arta hermetistilor. Maestrul in hermetism se polarizeaza elinsusi la punctul unde el vrea sa ramina, apoi neutralizeaza balansul ritmic al pendulei car ear tinde sa-l transporte care celalalt pol
Principiul cauzei si efectului
“Orice cauza are efectul sau; orice efect are cauza sa; totul se intimplaconform legii. Hazardul este un nume dat unei legi necunoscute. Sint numeroase planuri ale cauzalitatii, insa nimic nu scapa legii”.
Kybalion.
Acest principiu implica faptul ca exista o cauza pentru orice efect produs si un efect pentru orice cauza. El explica ca totul se intimpla conform unei legi, ca niciodata nimic nu se intimpla accidental, neprevazut, cahazardul nu exista si ca, pentru ca exista planuri diferite de cauza si efect, planul superior dominind totdeauna planul inferior, nimic nu poate scapa inintregime legii. Hermetistii cunosc pina la un punct arta si metodele de a seridica deasupra planului obisnuit al cauzei si efectului.
Ridicindu-se mental laun plan superior, ei devin cauza in loc de a fi efect.
Multimile se lasa docilduse, ele asculta la tot ce le inconjoara, la vointele si dorintele celora care sintmai puternice decit ele, la hereditate, la sugestie si la toate cauzele exterioarecare le dirijeaza ca pe simpli pioni pe drumul vietii.
Maestrii din contra,ridicindu-se pe plan superior, domina sentimentele lor, caracterul lor, calitatilesi puterile lor, tot asa de bine ca pe tot ce ii inconjoara. Ei devin stapini in loc de a fi pioni.
Ei joaca jocul vietii in loc de a fi jucati si dirijati de vointa altorasi de influente exterioare. Ei se servesc de principiu in loc de a fi instrumentulsau. Maestrii asculta de cauzalitatea planului superior insa ei comanda planullor. Este in aceasta afirmatie o adevarata bogatie de cunostinte hermetice. 
Principiul genului
“Este un gen in toate lucrurile; totul are principiile sale; masculin si feminin; genul se manifesta pe toate planurile”.
Kybalion.
Acest principiu implica adevarul ca genul exista peste tot; principiilemasculin si feminin sint in actiune constant. Acesta-i adevarul nu numai pe plan fizic, ci si pe plan mental si chiar pe plan spiritual.Pe plan fizic, principiul se manifesta sub forma sexului, pe plansuperior el ia forme mai elevate insa este mereu acelasi. Nici o creatie fizica,mentala sau spirituala nu este posibila fara el. Intelegerea legilor sale vaarunca lumina asupra multor subiecte care in mod constant au uimit spirituloamenilor.Principiul genului a lucrat intotdeauna pentru a crea si reinnoi. Oricelucru, orice individ, contine cele doua elemente: masculin si feminin sau chiar marele principiu. Orice element masculin are elementul sau feminin; orice principiu feminin are principiul sau masculin. Daca voiti sa intelegeti filozofiaCreatiei si a Regenerarii Mentale si Spirituale, trebuie sa studiati si saintelegeti acest principiu hermetic. El ascunde solutia unui mare numar demistere ale vietii. Tinem sa va avertizam ca nu e nici o inrudire cunumeroasele teorii, fundamentale, periculoase si degradate, cu invataturilecare sint raspindite sub titluri fanteziste si care nu sint decit o prostituare amarelui principiu natural al genului. Astfel de ramasite ale vechilor formeinfamante ale cultului falusului tind sa distruga inteligenta, corpul si spiritul;filozofia hermetica  a ridicat totdeauna cu indignare impotriva invataturilor degradante care conduc la destrabalare, la pasiuni necumpatate si la pervertirea principiilor naturii. Daca pe acestea le cautati, parasiti imediataceasta carte. Hermetismul nu are nimic care poate sa va fie util in acest sens.Pentru aceia care sint puri (curati sufleteste) totul e pur; pentru acei care sint murdari, totul e murdar.